zondag 18 november 2012

Wijnproeverij


Voor een grote wijnproeverij in de Hilvaria Studio's verzorgde ik de catering voor de bezoekers. Tijdens de proeverij maakte ik een tweetal hapjes die pasten bij de geproefde wijn. Het eerste hapje, een gemarineerde garnaal met knoflook en Italiaanse kruiden maakte ik bij een Viognier.
Het tweede hapje was een coq au vin die mooi paste bij de Fleurie die ook in de marinade werd verwerkt.


Afsluitend nog een herfstbuffet met Mosterdsoep met bospaddestoelen, Vlaams rundvlees met andijviestamppot, tartiflette met salade en appelcrumble met vanillesaus.




3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een heerlijke hapjes en maaltijd heb jij gemaakt bij de wijnproeverij. Ik zou me zeer verwend voelen als gast van de proeverij.
A3

anke zei

Wat is een fleurie?

Als je bij ons op bezoek komt gaan we ook een wijnproeverij houden. Dit wil ik ook!

Ellen zei

Fleurie is een Cru de Beaujolais.
Kom maar op maar op met die wijnproeverij, maar liever niet dat ik dan weer voor 100 mensen moet koken, dat doe ik liever niet tijdens mijn vakantie!