woensdag 21 november 2012

Thuis hebben wij ook goed gegeten


Ook thuis hebben we weer een aantal keren lekker in de keuken gestaan. 2 keer op rij een vrije zaterdag zonder werk of sport. Ik kon dus rustig koken en hoefde verder nergens rekening mee te houden. Bovenstaande salade van rauwe spruitjes, Serranoham, hazelnoot en parmezaan in gebaseerd op een recept van  Skye Gyngell en is echt verrukkelijk!
De zalm met rodewijnsaus met spekjes op een bedje van spinazie kwam van een recept van Gordon Ramsay. We dronken er een Californische pinot noir bij die er erg goed bij smaakte. Het was een lekker recept, maar volgens mij had ik de saus toch beter nog even gemonteerd met wat boter, hij was nu wel erg dun.


Op woensdag trakteerde ik onszelf op deze witlof uit de oven met Serranoham en kruim van parmezaan en zuurdesembrood. Een leuke variant op de Hollandse klassieker naar een recept van mijn favoriete kookboekenschrijver Ottolenghi.


En dit weekend aten we een heerlijke zalm die met een soort pastramikruidenmengsel met flink zout werd ingesmeerd en gemarineerd. De vis werd er stevig van en kreeg van het op hoge temperatuur dichtschroeien een rokerige smaak, zonder te verbranden. De binnenkant was nog heerlijk roze.
Afgemaakt op een bedje van romige knolselderij met karwij.


Geen opmerkingen: