maandag 19 september 2011

In Memoriam

Vrijdagochtend is mijn schoonmoeder overleden. Na een intense en verdrietige dag sloot ik deze af met een gerecht dat ze vaak maakte. Nog niet zo lang geleden kreeg ik van haar het recept. Alhoewel enigszins overmand door emoties en vermoeidheid bracht ik het er redelijk van af voor de eerste keer dat ik dit recept zelf maakte (ik vergat wel zout in het pastawater).

Maddy's spaghetti met parmezaan en salie

smelt een klontje boter en voeg room toe. Doe hierin salieblaadjes en nootmuskaat en laat de salie in de room trekken en enigszins inkoken.
Kook intussen de pasta (met zout dus) en voeg wanneer de spaghetti (bijna) klaar is geraspte parmezaanse kaas toe. Laat het geheel niet te warm worden.
Breng op smaak met nootmuskaat, zout en peper en voeg in blokjes gesneden lauwwarme ham toe. Meng de saus met de spaghetti en dien op. De eters kunnen dan zelf wel de blaadjes salie eruit vissen.

1 opmerking:

hans zei

Bedankt Ellen voor dit lieve in memoriam !
je schoonvader