zaterdag 3 mei 2014

Nog meer kampvuureten


 

Zelfs als het regende kookten we gewoon door. Onder een luifel of tarp stookten we een vuurtje in de barbecue en hingen we de pan met saus gewoon erboven.


Deze prachtige soep met kikkererwten, croutons en pesto zou thuis ook niet misstaan, vond ik zelf.
 

Ook het rooster werd boven het vuur gehangen voor wat in knoflook, citroen en munt gemarineerde kip en groentenspiesen.


Maar het feest was natuurlijk pas compleet toen de popcorn in de pan begon te poppen en we al visioenen hadden van de eerste campingbioscoop waar wij voor de popcornverkoop zouden gaan zorgen!



De laatste avond sloten we in stijl af met het vieren van een verjaardag met deze appel-rumrozijncake.
Ik hoop dat we snel weer kunnen kamperen, want dit smaakt naar meer, binnenkort kan dat suffe gasflesje voor eens en altijd thuisblijven!





1 opmerking:

anke zei

He Ellen! Jij bent echt niet helemaal joef -- jouw camping-eten ziet er veel beter uit dan ons beste thuis-eten, en dan mag ik toch echt bepaald niet klagen over mijn hubbie's kookkunsten.

Overigens lijkt het de bedoeling dat ik het roer over ga nemen in onze keuken. Het blijkt hier niet echt gebruikelijk om van de traditionele taakverdeling af te wijken. Vandaag heeft onze nieuwe buurvrouw mij verteld me te gaan leren brood bakken. En tuinieren, dat is ook een goede bezigheid voor een vrouw. Ik heb een hoop te leren...