maandag 1 april 2013

Paasbrunch, copycatedition


Pasen zonder ei is natuurlijk geen Pasen. Gisteren moesten we gewoon werken, maar vandaag zag ik kans me uit te leven voor een serieuze Paasbrunch. In Washington at ik als brunch geweldige Eggs Benedict in The Pig. Dat wil ik zelf ook kunnen maken, natuurlijk. Dus net als de walnoten-mokkataart vorige week kopieerde ik er weer lustig op los.
Ik zocht op internet een recept voor buttermilk biscuits en maakte ze gisteren al, vloekend op het natte deeg, maar wel met geweldig resultaat. Hoefde ik ze nu alleen maar in de oven te schuiven.
Op de markt in Tilburg kocht ik zaterdag bij Boerin Teresa een heerlijke drie-jaar-gerijpte ham. Bij mijn ouders, die hun eigen kippen hebben, haalde ik gisteren nog superverse eitjes om te pocheren. Een Hollandaisesaus maken en nog wat raapsteeltjes aanmaken met een drupje rode wijnazijn en de Siciliaanse olijfolie die ik op mijn verjaardag kreeg van Meeuwig en we konden aan tafel!

Was het altijd maar Pasen...


Geen opmerkingen: