dinsdag 23 maart 2010

Blije mensen

Heel veel mensen hebben vorige week genoten van deze kikkererwtensoep met koriander en chorizo. Sommigen kwamen mijn keuken in om een extra kop te halen!

Deze minitaartjes met spinazie en feta deden me denken aan de lente die voorzichtig is ingezet. Het groen van de spinazie dat hier en daar te zien is, lijkt op het gras dat buiten tussen de bruine bladeren omhoog schiet.

Naast de lunch maakte ik vorige week ook een succesvol avondmaal. Na een paar hapjes in de bar serveerde ik vanuit buffet en aan tafel enkele in de smaak vallende gerechten. Wat ben ik blij dat door de verbeterende temperatuur buiten deze gazpacho weer tot zijn recht komt.

Op het buffet deze tomatensalade met basilicum, rode ui en mozzarella, aardappelsalade met dille, maar ook een groene salade met gegrilde asperges en gedroogde tomaat, Serranoham, Manchego, tapenade en gemarineerde champignons.


De pittigzure noedelsalade met peultjes en kip deelden we uit in handige kartonnen doosjes.




Jammer dat ik geen foto had van de zeer geslaagde Marokkaanse viskoekjes met komkommersalade met kaneel, maar voor mij was het hoogtepunt toch wel deze bulgursalade met druiven en sumac met gepeperd rundvlees.

Mensen waren erg enthousiast, en dan is het toch wel het allerleukste!

Geen opmerkingen: