zondag 14 september 2008

Ovenperikelen

He bah! vandaag geen foto, want ik ben helemaal niet tevreden over mijn bakresultaten! Gisteren nog een grote bruiloft gehad en vanochtend nog wat slaperig in de keuken een espressobrownie gebakken. Nu is het de vraag of het door mijn slaperigheid of door die waardeloze oven van mij komt, maar (wederom, het gebeurt me vaker met mijn oven) de espressobrownie was toch echt iets te bruin gebakken. En dat terwijl hij maar op 160 graden stond. Waardeloos! Het wordt echt tijd dat ik een nieuwe oven koop. Deze oven vindt het op de een of andere manier niet warm genoeg wanneer ik een temperatuur instel en wil vooral bovenin een graadje of 20 warmer worden. Menig kok die mijn oven gebruikt heeft, heb ik er al bruin, soms zelfs zwart, verbrand brood uit zien halen, dat van binnen nog koud was (ik probeer ze wel te waarschuwen hoor!). Maar goed, meestal gaat het me prima af, maar op een dag als vandaag kun je misschien niet te veel verwachten... morgen beter hopelijk, bij een goed resultaat zal ik dan weer een foto posten.

Geen opmerkingen: