dinsdag 6 december 2016

Tripje naar Rotterdam


We hadden een gaatje in de agenda en omdat onze geplande vakantie altijd lastminute gecanceld moeten worden, dachten we nu snel een tas in te pakken en de trein naar Rotterdam te nemen voor 2 nachtjes verblijf. Het weer was zonnig, de restaurants open, wat wil je nog meer. 
        

De eerste avond bleven we in de buurt van ons hotel en aten we heerlijk Vietnamees bij Vivu.


Vooral de Pho was geweldig!



De volgende dag begonnen we met een goed ontbijt bij Bazar. Fruit yoghurt, pannenkoekjes, lekker brood, eitjes, feta... er ontbrak niks.


Een wandelingetje over de Erasmusbrug richting Katendrecht bracht ons bij Fenix Food Factory, een hal met allerlei ondernemers waar gekocht en gegeten kan worden.


Het is allemaal van dat hippe gedoe, wat inmiddels ook in Tilburg, onze heimat, niet vreemd meer is. Wij hebben er altijd een beetje een dubbel gevoel bij. Het is wel leuk, maar een stroopwafel voor €2,50 waar naast stroop wat zeezout overheen gestrooid wordt door een hippe, maar zeer ongeïnteresseerde, dame, is niet mijn idee van gastvrijheid of bijzonder gastromisch genot.
Niettemin heeft de plek ook wel wat hoor. De koffie was lekker en het was er levendig.


We zijn weer terug naar het vasteland gelopen en doorgegaan naar Delfshaven. Hier niks hips, maar een ouderwets, naar bier stinkend café met vaste gasten die voor het naar huis gaan nog even een pint drinken aan de bar bij de kastelein.



's Avonds besluiten we Chinees te gaan eten bij Grand Garden. We twijfelen nog of we hier heen zullen gaan voor dim sum of naar SanSan voor Sichuankeuken. Ik durf niet te zeggen of we de juiste keuze hebben gemaakt. Het was niet slecht, maar ook niet zo bijzonder als ik had gehoopt.

 
 

 De volgende dag lopen we langs de markthal en de kubuswoningen om bij ons ontbijt te komen bij Picknick.Het is moeilijk kiezen uit de kaart, maar het wordt vandaag een hartig ontbijt van gehaktbrood van lamsgehakt geserveerd met gepofte aubergine, yoghurt-sesamsaus en huisgemaakte harissa


en huisgemaakte huttenkaas met rode linzen hummus, taggische olijven, zwarte peper crunch en tuinkers. Inspirerend, moet ik zeggen, deze plek!


Voor we Boymans van Beuningen binnengaan, lopen we nog even binnen bij Koekela. Deze 'Americanstyle bakery' stond jaren geleden al in mijn hotspotlijstje, maar het was nu pas voor het eerst dat ik in dit bakkerijwalhalla terecht kwam. Grappig om te zien waar ik jaren geleden mijn inspiratie vandaan haalde, door website en artikelen te lezen, en nu te zien dat we inderdaad een zelfde stijl hebben.


Christiaan vond mijn taart wel lekkerder...


Ons bezoek sloten we af met de beste hamburgertent van Rotterdam, of Nederland, dat weet ik niet precies. Overal waar ik zocht naar lekker eten in Rotterdam op het internet, kwam ik steeds maar hamburgers tegen, alsof dat het summum van lekker eten is. Ik hoopte eigenlijk dat die hype inmiddels wat was overgewaaid, maar helaas is dit wat alle hipsters willen eten, blijkbaar. Vooruit, ik had er nu ook wel zin in, dus op naar Ter Marsch & Co. Ik moet toegeven, dat het een lekkere burger was en ook de bediening was vriendelijk en geïnteresseerd, wat toch een waardige afsluiter was van ons tripje.


Geen opmerkingen: