maandag 7 maart 2016

Kampvuurfeestje


Ter ere van onze verjaardagen organiseerden we afgelopen zaterdag ons eerste kamvuurfeestje. Nadat het vrijdag de hele dag aan een stuk had geregend, bleef het zaterdag gelukkig droog, want dat is toch wel een enige echte vereiste voor zo'n feestje buiten. Al weken waren we bezig met hout sprokkelen en de enorme stapels waren goed voor een nacht goed doorhalen met onze vrienden. Christiaan maakte het vuur aan en ik zorgde dat de gluhwein gereed was er boven te hangen.

   Naast marshmellows en kastanjes hadden we een grote hoeveelheid mais die gepopt kon worden in mijn zelfgeknutselde popcornmaker. Ik ben niet zo heel handig met dit soort geknutsel, maar hij deed het toch echt!




Naast gluhwein en warme chocolademelk waren ook de limonades die ik gemaakt had erg populair.


Het grote hoogtepunt van de avond was wel de enorme brie die we boven het vuur tot een kaasfondue maakten. Ook dit was nieuw voor mij om te doen en nou was het sowieso weinig ingewikkeld, maar het is toch altijd afwachten hoe het resultaat is.


De gesmolten brie bleek echter een grote favoriet en veel mensen konden er niet vanaf blijven.


Tenslotte moesten er nog wat hamburgers gegrild worden. Omdat we kleine broodjes wilden gebruiken moesten we alle hamburgers met de hand vormen, iets waar ik een dag eerder een uurtje mee bezig was. Maar het resultaat was wel heel erg lekker, zeker met mijn eigengemaakte ketchup erbij.


1 opmerking:

Anoniem zei

Ik was erbij en vond het heel lekker, leuk en gezellig warm bij het mooi vuur, A3