zondag 27 september 2015

Zondagcafé


Onze zondagen zijn weer druk. Wandelaars, fietsers en kunstliefhebbers strijken neer bij de open haard en als het zonnetje schijnt op het terras onder de eerste vallende bladeren. De taarten zijn niet aan te slepen momenteel! Daarnaast houden mensen hun kleine feestjes tijdens ons zondagcafé. Vorige week serveerde ik voor zo'n feestje een lunch in verschillende kleine gangen. Ik serveerde onder andere gegrilde groenten met tahinidip.




En een stukje quiche Lorraine met een salade van witte kool en karwijzaad, en voor de vegetariërs met gegrilde paprika en geitenkaas.


De kabeljauw in wijnblad met tabouleh viel erg in de smaak bij de gasten, en was ook mijn persoonlijke favoriet tijdens deze lunch.


En toe wat heerlijke kaas van De Leyedaeler met eigengemaakte perenvijgenjam en notenbrood.


 En vandaag mocht ik weer vroeg uit de veren voor een lunch op etagères. Dat was geen straf met deze prachtige zonsopgang.


Om 11 uur stonden de taarten weer klaar.


En om 12.00 uur serveerde ik na een kopje soep een uitgebreide lunch met diverse sandwiches, appelmuffins recht uit de oven, scones met aardbeienbasilicumjam en room, brownies en kleine quiches.






Geen opmerkingen: