woensdag 29 april 2015

Onkruid in ons eten


Het hele bos kleurt groen! Wat een fijne tijd als de lente weer begint! De brandnetels die overal opkomen zijn echter niet echt mijn favoriet om te zien. Ik troost me altijd maar met de gedachte dat het wel de favoriet blijkt te zijn van vlinders die er graag hun eitjes leggen, tenminste, dat maakte mijn schoonmoeder mij altijd wijs, en die vertrouwde ik altijd op haar woord. Een ander voordeel van de brandnetels is dat je ze kunt eten, vooral de jonge blaadjes die nu overal opkomen. Dus ik ging met in keukenhandschoenen gestoken het bos in voor een emmer vol brandnetels om heerlijke gnocchi mee te maken. Gelukkig komt de salie in mijn kruidentuintje ook weer voorzichtig op en kon ik de gemaakte gnocchi in een heerlijke beurre noisette met salie wentelen.




Geen opmerkingen: