zondag 2 december 2012

Zondagkunst


We hebben een geweldige nieuwe tentoonstelling in het Ei. Deze grote hoorns hangen midden in de ruimte, prachtig belicht en uit de hoorns hoor je gefluister wat mysterieus rondzingt in de rond ruimte. Deze tentoonstelling van Jeroen Strijbos en Rob van Rijswijk werd vandaag geopend tijdens de Zondagkunst.


Voor bij de koffie maakte ik een grote plaat boterkoek, net genoeg voor de flinke opkomst bij de opening.


En voor wie nog wat bij de openhaard wil blijven zitten, heb ik een geweldige worteltaart gemaakt. Helemaal passend bij het seizoen door de wortel (mijn schoen zetten doe ik namelijk al lang niet meer, dus gebruik de wortel zelf voor het maken van taart) en de specerijen die ook in speculaaskruiden voorkomen. Het was weer eens een recept van Ottolenghi. De eerste keer dat ik een bakgerecht van hem maakte, maar wederom een groot succes!


Geen opmerkingen: