woensdag 5 december 2012

Lunch bij Kee Lun Palace


Omdat we vorige week in Den Haag waren en precies rond lunchtijd, leek het een goed idee om Chinatown op te zoeken. Wat voorwerk bracht ons bij Kee Lun Palace waar we Chinees konden eten zoals dat helaas in onze omgeving niet te vinden is.
Christiaan liet het kiezen uit alle gerechten aan mij over, en dat zal hij weten ook, want één van de gerechten was deze salade met eendentong. Klinkt misschien wat griezelig, maar ik kon me herinneren dat ik het ook wel eens in Beijing gegeten had en het bleek ook nu weer een heerlijk gerecht!


Minder gecharmeerd waren we van de taroballen die leken op vette kroketten.


De maanzaadballetjes waren wel erg lekker. Ook iets dat ik al eens eerder had gegeten, maar voor Christiaan een nieuwe verrassing was.



En dan nog enkele dim sum. Deze hierboven vind ik er altijd zo lekker uitzien omdat ze gestoomd én gebakken zijn. Hieronder staan de Siu Long Pao waar ik me eigenlijk het meest op had verheugd. Alle verschillende spellingen van het gerecht maakte dat het even duurde voor ik het op de kaart had gevonden, maar dit zou toch de befaamde Xialongbao, oftewel soepdumplings, moeten zijn. In Beijing was ik dol op deze deegpakketjes met vlees en vocht, maar deze vielen me een beetje tegen. Het vlees was lekker, maar er was maar weinig vocht te bekennen.


Maar alles bij elkaar was het een geweldige lunch voor weinig geld. Jammer dat Den Haag niet echt om de hoek is, anders zou ik wel veel meer willen uitproberen van de kaart!


Geen opmerkingen: