maandag 2 juli 2012

O jee, mijn gasten volgen een dieet!


Onlangs maakte ik een snelle maaltijd voor tijdens een bijeenkomst die in de middag en avond gehouden werd. Om niet heel lang van het werk gehouden te worden kozen ze voor een maaltijd in buffetstijl in plaats van een uitgeserveerd driegangendiner. Uiteindelijk leek het me het beste om alles op een grote tafel te zetten waar ze aan konden zitten zodat ze zichzelf konden bedienen en er zo lang -of kort- over konden doen als ze wilden. Een soepje en nagerecht serveerden we nog even uit en de warme quiche kwam ook zo uit de oven op tafel.

De salades konden mooi op temperatuur komen op tafel.




Door een foutje in het e-mailverkeer kreeg ik pas heel laat te horen dat er 2 deelnemers waren die nogal uitgebreide dieetwensen hadden. Het mailtje omvatte bijna 2 pagina's met wensen en restricties en het kwam er op neer dat zoals ik het nu bedacht had alleen de zelfgemaakte tomatensoep gegeten kon worden. Maar goed, ik ben de beroerdste niet, dus ik deed mijn best om ook voor deze mensen een lekkere maaltijd neer te zetten. De salade hierboven met courgette en geitenkaas paste wel in hun dieet en ook een salade met wat tomaat, gegrilde asperges en kwartelei was mogelijk, maar alles waar gist in zat of van gewone bloem gemaakt was, viel af. Ik maakte daarom deze heel lekkere en gezonde salade met quinoa en rode rijst.
Een dieet hoeft niet altijd vervelend te zijn!


Geen opmerkingen: