vrijdag 19 augustus 2016

Tuinbrunch

 

Begin augustus werd mijn moeder 70 jaar. Ik heb mij opgedrongen (nou ja, een beetje, ze was er ook wel heel blij mee) om de catering te verzorgen. Ze wilde graag een brunch, en ik had al visioenen van een lange tafel in de tuin met de hele familie en heel veel lekker eten. De weersverwachtingen sloten helemaal aan bij deze plannen, alleen een onverwachts drukke werkdag ervoor zorgde bij mij voor wat spanning. Gelukkig kreeg ik aan alle kanten hulp. 

We begonnen met een glaasje mimosa waarvoor Christiaan 's ochtends al de verse jus d'orange perste. Mimosa, verse jus d'orange met mousserende wijn, is een typisch brunchdrankje, en ik moet zeggen dat dat terecht is. Het past prima bij een feestje op dit tijdstip.



 
Toen iedereen aanwezig was konden we aan tafel die inmiddels vol stond met heerlijke kazen, vleeswaren, broden, zelfgemarineerde zalm, gegrilde groenten, labneh en pesto's.


 
Daarnaast gingen we nog rond met een klein glaasje bietengazpacho, kleverige hamkaasbroodjes en fritatta van spinazie, ricotta en kerstomaat. Uiteraard allemaal zelfgemaakt!



Ter afsluiting stonden er nog verschillende taarten klaar, mijn moeder maakte haar beroemde notentaart en ik zorgde nog voor een carrotcake, cheesecake met blauwe bessen en citroenmeringuetaart.





Geen opmerkingen: