zondag 11 april 2010

Vrienden op bezoek

Gisteren heb ik met Christiaan weer eens de hele dag in de keuken te staan om 's avonds vrienden van een uitgebreid diner te kunnen voorzien. Het was behoorlijk wat voorbereidingstijd, maar dan kan ik zelf wel lekker aan tafel blijven zitten tijdens het eten en hoef ik niet meer om de haverklap aan het werk in de keuken.
Een diner kan tegenwoordig niet meer zonder amuse. Deze leuke eierdopjes kreeg ik van Lieveken en vulde ik met kruiden en een kwarteleitje met Marokkaans kruidenzout van fleur de sel, komijnzaadjes, zwarte peper, tijm en sesamzaadjes.
Een opwarmertje, die amuse, meer niet want toen begon het echte werk. Net als met kerst maakte ik deze kleine b'stilla met kip, amandelen en kaneel. Mijn grote enthousiasme hiervoor werd helemaal gedeeld door Mayke. Het is dat het best wel wat werk is, anders maakte ik ze veel vaker.

Een tussengerechtje om even te verfrissen; salade met concassée van trostomaat, saffraandressing en geroosterde venkelzaadjes.
En toen kwam het echte werk. Als hoofdgerecht maakte ik kabeljauw met asperge-spinazievelouté en tagliatelle. Een echt lentegerecht met hele verse vis!


Als nagerecht bananenkaramel met vanillehangop en banenenroomijs.

Geen opmerkingen: