Dinsdag een vergadering met diner gehad. Bij de lunch al een paddestoelenbouillon en ook 's avonds bleven we in de herfst/wintersfeer met salade met roggepatéballetjes met cranberrycompote,
Huisgerookte zalm met romige zuurkool,
En grapefruitmeringuetaart.
zondag 12 december 2010
Zondagkunst, nog een uitvaart, relatiegeschenken, koekjes en knödel
Even een aantal fotootjes bij elkaar. Hierboven het zondagkunsthapje van november: Koekjes gevuld met dadels en walnoten.
Vorige week wederom een uitvaart met nu geen soep, maar broodjes, sandwiches en natuurlijk, cake!
Hierboven een foto van de relatiegeschenken die ik maakte voor een organisatie die bij ons boekte. In het mandje zaten een Bikse tripel, Bierkaas, Hilvaria honing en perenvijgenjam met port.
Een ongepland koekfestijn op zondag. Ik kreeg de geest om iets te gaan doen en maakte rozijnenkoekjes en hazelnoot-anijskoekjes.
En tenslotte één van de vele keren zuurkool in de afgelopen periode met knödel!
Vorige week wederom een uitvaart met nu geen soep, maar broodjes, sandwiches en natuurlijk, cake!
Hierboven een foto van de relatiegeschenken die ik maakte voor een organisatie die bij ons boekte. In het mandje zaten een Bikse tripel, Bierkaas, Hilvaria honing en perenvijgenjam met port.
Een ongepland koekfestijn op zondag. Ik kreeg de geest om iets te gaan doen en maakte rozijnenkoekjes en hazelnoot-anijskoekjes.
En tenslotte één van de vele keren zuurkool in de afgelopen periode met knödel!
Lunch
Niks zo leuk om af en toe een speciaal verzoek te krijgen tussen alle normale vergaderingen door. Onlangs kreeg ik het verzoek voor de lunch een wat uitgebreidere invulling te verzorgen, maar het was ook weer niet de bedoeling om echt uitgebreid te gaan tafelen. Na even overleg met de opdrachtgever kwam ik tot een buffet waarbij iedereen zichzelf kon bedienen van allerlei lekkers. Na rond te zijn gegaan met een kop pompoensoep met gerookte eendenborst, konden mensen aanvallen op een pastei met appel, Flamiche (Belgische preitaart),
Lokaal kaasplateau,
Walnotentaart met chocoladesaus,
en salade met roggepatéballetjes en cranberrydressing.
Lokaal kaasplateau,
Walnotentaart met chocoladesaus,
en salade met roggepatéballetjes en cranberrydressing.
Uitvaart
Het is alweer een paar weken geleden inmiddels dat wij een grote uitvaart hadden. Altijd spannend als je in een week een bijeenkomst voor 375 personen op de rit moet zetten.
De parkeerplaatsen en wei van de buren stonden helemaal vol en een hele batterij uitzendkrachten stapelde ingehuurd servies om iedereen te kunnen bedienen.
En dan mocht ik zorgen voor een paar vierkante meter cake en zo'n 100 liter soep. De pan was zo groot dat ik op een krukje moest staan om er in te roeren.
De parkeerplaatsen en wei van de buren stonden helemaal vol en een hele batterij uitzendkrachten stapelde ingehuurd servies om iedereen te kunnen bedienen.
En dan mocht ik zorgen voor een paar vierkante meter cake en zo'n 100 liter soep. De pan was zo groot dat ik op een krukje moest staan om er in te roeren.
maandag 22 november 2010
Vrijdagmiddagborrel
Vorige week vrijdag werd een borrel gehouden in ons Museumcafé. Het was denk ik na het werk, dus eigenlijk leek iedereen vooral honger te hebben. Toch was er niet gekozen voor een maaltijd, maar zorgde ik er daarom wel voor dat de geserveerde hapjes enigszins voldoening zouden geven. Naast bovenstaande hartige taartjes met kastanjechampignons en dragon, kwamen ook de glaasjes met bulgursalade met sumac, druiven en gekruid rundvlees langs.
En deze vegetarische loempia's waar ik tijdens het maken nog flink op heb gevloekt, omdat het deeg de hele tijd scheurde en plakte.
Verder serveerde ik nog garnalen met zoetzure peperdip, saté van rundvlees en Marokkaanse viskoekjes met komkommersalade met oranjebloesemwater en kaneel.
En deze vegetarische loempia's waar ik tijdens het maken nog flink op heb gevloekt, omdat het deeg de hele tijd scheurde en plakte.
Verder serveerde ik nog garnalen met zoetzure peperdip, saté van rundvlees en Marokkaanse viskoekjes met komkommersalade met oranjebloesemwater en kaneel.
Gefeliciteerd!
Auberge het Kookhuys, een geweldig restaurant in Hilvarenbeek waar we regelmatig mee samen werken en ook op onze trouwdag lunchten, heeft een Bib Gourmand gekregen van de Michelin. Het is een speciale vermelding voor een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding.
Wij wisten dat natuurlijk al lang, mooi dat de rest dat nu ook weet. Deze Michelinpop zal ongetwijfeld de mensen die niet alle restaurantranglijsten ed. afstruinen een hint geven van de nieuwe vermelding.
Wij wisten dat natuurlijk al lang, mooi dat de rest dat nu ook weet. Deze Michelinpop zal ongetwijfeld de mensen die niet alle restaurantranglijsten ed. afstruinen een hint geven van de nieuwe vermelding.
maandag 8 november 2010
Zoervleisj, 7 groenten en gestoomde zeebaars
Woensdag maakte ik al 's middags het eten klaar omdat na mijn hardlooptraining vrienden zouden komen eten. Het werd Limburgs Zoervleisj. Het was de eerste keer dat ik het maakte en at, maar het werd een succes gelukkig. Lekker die zoetzure smaak van azijn, peperkoek en appelstroop.
Donderdag aten we couscous met 7 groenten. Een vegetarisch gerecht uit Marokko waarbij het getal 7 geluk brengt.
En vandaag aten we weer gewoon met z'n tweetjes en werd het gestoomde zeebaars gemarineerd in sojasaus, gember en sesamolie met wilde spinazie.
Donderdag aten we couscous met 7 groenten. Een vegetarisch gerecht uit Marokko waarbij het getal 7 geluk brengt.
En vandaag aten we weer gewoon met z'n tweetjes en werd het gestoomde zeebaars gemarineerd in sojasaus, gember en sesamolie met wilde spinazie.
Abonneren op:
Posts (Atom)





