Posts tonen met het label diners. Alle posts tonen
Posts tonen met het label diners. Alle posts tonen

donderdag 11 september 2014

Dinnertime


Vorige week verzorgde ik een diner ter afsluiting van een dag vergaderen. Het begon met een salade van gegrilde groenten met geitenkaas en pesto en een versgebakken broodje uit de Dutch Oven.


Als hoofdgerecht maakte ik een zalm en croute met spinazie en voor de vegetariërs een paddestoelen-spinaziestrudel met beurre blanc.




Toe kwam deze imposante citroenmeringuetaart.




vrijdag 9 mei 2014

En zo zag april eruit


Oeps, bleek ik in april helemaal niet geblogt te hebben, terwijl ik toch behoorlijk veel tijd in de keuken heb doorgebracht. Nog even een paar foto's dan maar. Bijvoorbeeld van een lunch die we serveerden in de Regiekamer met goed belegde zuurdesemsandwiches en quiches.



Of een dineetje met lasagne met zalm, Hollandse garnalen en spinazie, en wentelteefjes met gebakken appel met calvados.


Een lunch in de Leuvenzaal



En het nodige zoet, zoals de lemoncheesecake hieronder, afgemaakt met passievrucht


zondag 2 februari 2014

Diner


Vorige week weer eens een diner verzorgd voor vergaderende gasten. Het begon met een salade van sinaasappel en grapefruit met gerookte eendenborst.


Vervolgens lasagne van zalm, rivierkreeftjes en spinazie.
En toe honing-whiskyparfait met espressogranita.
 

zondag 8 september 2013

Dooreten


Deze week verzorgde ik een dineetje tijdens een vergadering. Er was maar weinig tijd ingepland om te eten en ik heb uiteindelijk 3 gangen uitgeserveerd binnen 1 uur. Dat is toch best wel snel!
Het voorgerecht is gebaseerd op een recept van Ghillie Basan uit de Marokkaanse keuken. Ik maakte wat aanpassingen om het iets milder te maken en verving de feta door geitenkaas voegde amandelen toe aan de gegrilde paprika's en ingelegde citroen.


Als hoofdgerecht maakte ik zalm en croute met hollandaisesaus.


zondag 14 april 2013

Dinnertime


Het was een druk weekje. Naast een uitvaart waar ruim 700 mensen aanwezig waren, hadden we ook een hoop vergaderingen, afspraken en twee avonden dinergasten. Het waren kleine groepen, dus het Kookhuys vragen was een beetje overdreven, dus ik mocht zelf weer 's avonds de keuken in om te koken voor onze gasten.
Vooraf maakte ik een terrine van gegrilde groenten en geitenkaas.
Als hoofdgerecht een heerlijk kippetje met dadels, oranjebloesemwater en dadels.


Toe frambozencompote met dragonroom



maandag 25 maart 2013

Wortelsalade met gerookte paling


Deze week verzorgde ik weer een klein dineetje. Als voorgerecht maakte ik een salade van wortel met gerookte paling met mierikswortelroom. Een bijzonder gerecht van Michel Roux van Le Gavroche.

donderdag 7 maart 2013

Diner


Deze week moest ik twee keer zelf een diner verzorgen voor onze gasten. Meestal verzorgt het Kookhuys dit voor ons, maar de aantallen waren zo klein dat het niet echt de moeite van het sjouwen was. Ik ging dus zelf aan de slag in de keuken. Om het prille begin van de lente te vieren maakte ik lamskoteletjes met kaneel en gekarameliseerde lenteui. Heerlijk mals!
Als nagerecht een heerlijk stuk versgebakken taart met bramen en toef crème fraiche.


zondag 14 oktober 2012

Nieuw in mijn repertoire


 Deze week maakte ik weer een avondmaaltijd voor mijn gasten. 
We begonnen met een romig moterdsoepje met bospaddestoelen.


Een nieuw gerecht in mijn repertoire is deze zalm met spinazie en croute.


Al vaker geserveerd, maar blijft heerlijk, is deze salade van 
sperziebonen, peultjes, sinaasappel en hazelnoot.


En toe clafoutis en brownie met witte chocola.


dinsdag 10 juli 2012

Bruiloft in de zon


 

Zaterdag hadden we weer een bruiloft op een prachtige zomerse dag. De bruidstaart was, heel orginieel én lekker, appeltaart.



Na wat geborrel op het terras werd een uitgebreid 6-gangendiner geserveerd in de Leuvenzaal door het Kookhuys.








maandag 28 mei 2012

Espressosoesjes


Afgelopen week organiseerde een bank twee bijeenkomsten bij ons voor in totaal meer dan 400 gasten. We ontvingen de gasten met brownies, citroenblokjes en espressosoesjes. Een nieuwe creatie in mijn assortiment. De soesjes vulde ik met een crème gemaakt van banketbakkersroom, slagroom en espresso en maakte ik af met ganache.
De bijeenkomst werd uiteraard afgesloten met een hapje en een drankje.


Om de bankmedewerkers die aanwezig moesten zijn niet van werk naar huis en naar ons te laten rennen, was er gekozen voor een personeelsmaaltijd voorafgaand aan de bijeenkomst.

De eerste dag maakte ik Marokkaanse kiptajine met honing en amandelen en couscous.

 En frambozenamandeltaart toe.
De tweede dag maakte ik een lasagne en werd deze 'Italiaanse maaltijd' afgesloten met tiramisu.

dinsdag 20 december 2011

Toffe peer

 Vorige week weer een diner gemaakt. Voor de vegatariër maakte ik als voorgerecht een bulghursalade met granaatappelpitjes en voor de andere gasten maakte ik een rivierkreeftjescocktail met mandarijn.
 Het hoofdgerecht was tartiflette met Zwitserse salade.



 En als nagerecht een peer uit de oven met marsala, honing en laurier.