Posts tonen met het label waar ik mijn boodschappen doe. Alle posts tonen
Posts tonen met het label waar ik mijn boodschappen doe. Alle posts tonen
zondag 1 september 2013
Zondagkunst met kummelkoekjes
Vandaag is weer een nieuwe tentoonstelling geopend en bij de koffie serveerde ik deze hele bijzondere hazelnootkoekjes met wilde kummel die ik van mijn tante in Pakistan kreeg. Een heerlijke koekje werd het met de subtiele kummelsmaak die nog lang bleef hangen. Ik ben dol op kummel en deze was heel verfijnd van smaak!
Gisteren kon ik op de Tilburgse markt gelukkig weer terecht bij boerin Teresa die ik zo'n twee maanden heb moeten missen. Ik was blij haar weer te zien en van die heerlijke venkelworstjes te kunnen kopen voor ons borrelplankje. Een stukje salami leek ook een goed idee! Thuisgekomen maakte ik bietjes in die heerlijk smaken op het borrelplankje.
maandag 1 april 2013
Paasbrunch, copycatedition
Pasen zonder ei is natuurlijk geen Pasen. Gisteren moesten we gewoon werken, maar vandaag zag ik kans me uit te leven voor een serieuze Paasbrunch. In Washington at ik als brunch geweldige Eggs Benedict in The Pig. Dat wil ik zelf ook kunnen maken, natuurlijk. Dus net als de walnoten-mokkataart vorige week kopieerde ik er weer lustig op los.
Ik zocht op internet een recept voor buttermilk biscuits en maakte ze gisteren al, vloekend op het natte deeg, maar wel met geweldig resultaat. Hoefde ik ze nu alleen maar in de oven te schuiven.
Op de markt in Tilburg kocht ik zaterdag bij Boerin Teresa een heerlijke drie-jaar-gerijpte ham. Bij mijn ouders, die hun eigen kippen hebben, haalde ik gisteren nog superverse eitjes om te pocheren. Een Hollandaisesaus maken en nog wat raapsteeltjes aanmaken met een drupje rode wijnazijn en de Siciliaanse olijfolie die ik op mijn verjaardag kreeg van Meeuwig en we konden aan tafel!
Was het altijd maar Pasen...
zondag 7 oktober 2012
Tilburg Sourdough
Terwijl ik weer lekker een zuurdesemboterham met kaas eet, hierbij nog twee foto's van onze favoriete bakker, Tilburg Sourdough.
zondag 2 september 2012
Zuurdesembrood
Vandaag genoten van heerlijk zuurdesembrood voor de lunch. Gisteren eindelijk naar de nieuwe bakkerij Tilburg Sourdough geweest. In een prachtig pand worden hier heerlijke zuurdesembroden gebakken onder je neus. Nu komt er dus echt niets meer terecht van mijn broodbakambitie want dit kan en hoef ik niet te evenaren. Eindelijk een adres in de buurt voor kwaliteitsbrood. Ik heb ook nog een Duits roggebroodje liggen, ben ik ook erg benieuwd naar.
Deze boterhammen met gerookte zalm en crème fraiche en met Goolse zachte waren in ieder geval heerlijk!
maandag 19 maart 2012
Op de markt
We komen tegenwoordig niet meer zo vaak op de markt en in onze afwezigheid was er zomaar van alles veranderd. Nou betekent verandering vaak niet zo veel goeds, maar nu was het juist meer dan goed! Naast de biologische bakker en groentenkraam was een slager gekomen met vlees van eigen varkens. We konden er niet aan voorbij gaan en kochten een venkelbraadworst en een droog venkelworstje voor bij de borrel van de Sengersbroek. Ik ben erg benieuwd en hoop zeker dat deze nieuwe kraam er gaat blijven.
Een volgend pad ingeslagen kwamen we deze Turkse vrouw tegen die ijver deeg uitrolde voor de lahmacun die ze verkocht. Kwam goed uit dat het net lunchtijd was en wij dus wel trek hadden in deze traktatie.
Voor thuis kochten we ook nog een hoop deeghapjes met allerlei vullingen van gehakt, kip, spinazie en aardappel. Ik denk dat we weer wat vaker naar de markt moeten...
dinsdag 5 juli 2011
donderdag 23 september 2010
Zaterdag
Zaterdag weer lekker naar de markt geweest. We hadden de tijd en konden rustig onze (weinige) boodschappen doen en hadden voldoende tijd om even te gaan lunchen. Nadat mijn vroegere buurjongen me al herhaaldelijk had geattendeerd op een nieuw tentje aan de markt, kwam het er nu dan eindelijk van om eens binnen te stappen. Mango's is vooral een cateringbedrijf gespecialiseerd in Latijns-Amerikaanse keuken. Hadden wij al hoge verwachtingen na de aanbeveling, ook de eigenaresse was nieuwsgierig naar ons! Mijn buurjongen had namelijk verteld dat hij ons naar ze toe zou sturen en dat wij een bedrijf hebben. Ze had al op onze website gekeken en herkende ons al van de foto. Dat was wel een bijzondere situatie! We aten een heerlijk, beetje zoetig, broodje met anijs en dronken vers bietensap. Moet toch nog eens terug om in de middag zo'n afhaalmaaltijd te proberen...Hopelijk binnenkort meer, want dan hebben ze ook een website in de lucht.
Verder lopend op de markt kwamen we de vrachtwagen van een bakker tegen. Niet zo bijzonder zou je denken. Maar kijk eens op het portier! Een beetje een rare spelling, maar ik hoop toch dat iemand op dit bericht gaat reageren. Wat een ode aan Ad!
Zaterdagavond konden we aanschuiven in een huiskamerrestaurant. Heerlijk ongedwongen eten met z'n allen aan een tafel. Omdat we de gastvrouw kennen en haar graag iets extra's wilden geven, namen we twee potjes honing mee met voorjaarshoning van ons eigen terrein en springbalsemienhoning uit de Biesbosch.
zaterdag 19 juni 2010
Markt
dinsdag 25 mei 2010
Barbecue! (2)
Vandaag ging de barbecue weer aan. Eigenlijk hadden we deze geweldige lap vlees voor gisteren, tweede Pinksterdag, gekocht. Onze plannen wijzigden echter en we gingen uit eten waardoor we vandaag nog een feestje hadden met deze geweldige Rib eye van slagerij Van Hest in de Nieuwlandstraat in Tilburg. Bijzonder van het vlees van Van Hest is dat het gerijpt is. Dat is zoveel lekkerder. Ik zag dat hij ook heel wat paardenvlees in zijn winkel had liggen. Vind ik wel interessant, maar durf het toch niet helemaal aan (watje!). Iemand ervaring met paardenvlees en aanbevelingen?maandag 28 december 2009
Kerstdiner 2009
Een kaasgerecht sloegen we over, waardoor iedereen niet met een baksteen op de maag naar bed hoefden en we eindigden het diner met een (iets te) uitdagend dessert van ananastaart met kardemommousse (die helaas inzakte), bloedsinaasappelsorbetijs en -schuim en basilicumstroop. Lekkere smaak, maar helaas geen geweldige presentatie doordat het taartje inzakte. Ach...
zaterdag 14 november 2009
Linguine vongole
Al moest ik vandaag 800 hapjes maken voor een cateringklusje, maakte ik toch even tijd om naar de markt te gaan. Voordat we overvallen werden door een verschrikkelijke hoosbui (ik kreeg spontaan zin in chocolademelk, die reclame van dat ene merk werkt stiekem toch wel goed), gingen we uiteraard langs bij de onlangs vernieuwde viskraam. Ik heb een vermoeden wat ze bedoelen met 'if it swims we have it!', maar ik twijfel toch aan de correctheid van dit gebruik van de Engelse taal. Anke, Frans; wat vinden jullie ervan?
Op de markt eindelijk de schelpjes gekocht die ik al zo vaak zag liggen om deze linguine vongole te maken. Niet zo snel gemaakt, maar wel heel erg de moeite waard. De saus is gemaakt van onder andere knoflook, peterselie, witte wijn (ik deed het op de Keith Floydwijze; een halve fles in het eten, een halve fles in de kok!) en room. Het resultaat was echt onovertroffen. Ik geloof dat ik echt een groot liefhebber ben van dit soort 'echte' sauzen; wijn, kruiden, groenten en room worden tot zo'n mooi geheel gemaakt waarin alle smaken een toon vormen die allemaal even subtiel tot hun recht komen. Zo'n basis met van die heerlijke verse schelpjes (en vooral ook niet te weinig, zoals je het vaak in restaurants krijgt!) is echt een feest voor mij, mijn avond kan niet meer stuk!
zondag 6 september 2009
Worst
zondag 28 juni 2009
Aardbeien; en hoe mooi het plattelandsleven is!
zaterdag 30 mei 2009
Dorade op de barbecue
zaterdag 25 april 2009
Zalm met sjalottenvinaigrette en asperges
maandag 22 december 2008
Kerstboodschappen bij ISPC
Geheel op krachten gekomen, begonnen we aan onze inspannende reis door deze wereld van delicatessen. Voor ons kerstdiner kochten we wilde eendenborsten, maar raakte ik op de uitgebreide wild- en gevogelteafdeling meteen al geïnspireerd voor volgende dineetjes door onderstaande houtsnippen.
Abonneren op:
Posts (Atom)











