Posts tonen met het label walking dinner/lunch. Alle posts tonen
Posts tonen met het label walking dinner/lunch. Alle posts tonen

zondag 27 september 2015

Zondagcafé


Onze zondagen zijn weer druk. Wandelaars, fietsers en kunstliefhebbers strijken neer bij de open haard en als het zonnetje schijnt op het terras onder de eerste vallende bladeren. De taarten zijn niet aan te slepen momenteel! Daarnaast houden mensen hun kleine feestjes tijdens ons zondagcafé. Vorige week serveerde ik voor zo'n feestje een lunch in verschillende kleine gangen. Ik serveerde onder andere gegrilde groenten met tahinidip.




En een stukje quiche Lorraine met een salade van witte kool en karwijzaad, en voor de vegetariërs met gegrilde paprika en geitenkaas.


De kabeljauw in wijnblad met tabouleh viel erg in de smaak bij de gasten, en was ook mijn persoonlijke favoriet tijdens deze lunch.


En toe wat heerlijke kaas van De Leyedaeler met eigengemaakte perenvijgenjam en notenbrood.


 En vandaag mocht ik weer vroeg uit de veren voor een lunch op etagères. Dat was geen straf met deze prachtige zonsopgang.


Om 11 uur stonden de taarten weer klaar.


En om 12.00 uur serveerde ik na een kopje soep een uitgebreide lunch met diverse sandwiches, appelmuffins recht uit de oven, scones met aardbeienbasilicumjam en room, brownies en kleine quiches.






maandag 27 mei 2013

Walking dinner


Zaterdag had ik de eer een 'walking dinner' te verzorgen voor een feestje. Is altijd een behoorlijk karwei. Gedurende de middag zorg ik iedere 20 à 30 minuten voor een klein gerechtje. Een stuk of 6 of 7 maakt dan een hele maaltijd.
Deze keer begon ik met het neerzetten van wat lekkers op tafel.

Al snel kon daarna het eerste gerechtje mee, een glaasje met Parmaham, meloen en dressing van balsamico, honing en kruiden.


Na een paprikasoepje met Hollandse garnalen serveerden we een boerenpaté van Lejeune met huisgemaakte cranberrychutney en salade.


 Een hartig taartje met gegrilde groenten volgde een Kartonnen doosje met Thaise rijstnoedelsalade met gerookte kip, knapperige groenten en een friszure dressing op.



Een bordje met 3 soorten kazen van De Leyedaeler met vijgenconfiture en notenbrood.


En tenslotte een citroentaartje met dragonsiroop.

maandag 17 september 2012

Feestje



Zaterdag hadden we weer een feestje met 90 gasten waar ik de catering voor mocht doen. Om 4 uur werden de gasten ontvangen met een kopje koffie  met brownies, lemoncake en espressosoesjes.

Een uurtje later mochten de etageres van tafel en zetten we de tafelgarnituur neer.


We gingen de rest van de tijd ieder half uur rond met een klein gerechtje, beginnend met een glaasje met rivierkreeftjes, avocado en limoenyoghurtdressing.



Boerenpaté met huisgemaakte rode-uienrelish en cornichons.


Een bloemkoolsoepje met gedroogde Serranoham.


Tabbouleh met een Marokkaans kipspiesje met munt, citroen en knoflook.

Een bordje met kaas van de Leyedaeler, notenbrood en perenvijgenjam.

En tenslotte nog een trifle van bramen en citroen met amarettikruim die helaas al uitgeserveerd was voor de foto gemaakt kon worden...

zondag 19 augustus 2012

Het feest gaat door


Na de ontvangst met taart werd er getoast op de jarige. Aangezien ook wij dit mee vierden, toastten wij in de keuken terwijl we begonnen aan het uitserveren van verschillende kleine gerechtjes.

Deze wrap met rosbief, mierikswortel en rettich bijvoorbeeld.


Een glaasje met bietjes, gerookte zalm, crème fraiche en een vleugje wodka.


Een kartonnen doosje met een friszure noedelsalade met knapperige groenten en kip.


Rundvleessaté uit eigen keuken.


Kaasbordje van kaasboerderij de Leyedaeler met notenbrood en huisgemaakte perenvijgenjam.


En toe nog een glaasje trifle met bramen, amaretti en limoncello.


zondag 1 juli 2012

Zomers feestje



Onze gasten gisteren gaven al voor de derde keer een feestje bij ons! Daarmee voelden wij ons wel erg vereerd en naast dat ik nog eens extra mijn best deed, was het ook reden om wat meer ontspannen te zijn. Ik vind het altijd spannend om voor mensen te koken die ik nog niet zo goed ken. Je hoopt maar dat mijn kookkunsten aansluiten bij de verwachtingen. Mensen die voor de derde keer komen zijn ongetwijfeld tevreden geweest in het verleden, dus dat geeft echt een gevoel van vrijheid tijdens het koken.


Dit keer wilden ze een feestje 's middags geven en de gasten eerst ontvangen met koffie en wat lekkers erbij. Terwijl iedereen lekker op het terras zat gingen wij een uurtje later van start met het serveren van 7 kleine gerechtjes. Het begon met een glaasje met Serranoham, meloen en een frisse dressing van munt en balsamico.

De etageres werden intussen vervangen door wat nootjes, olijven en brood met tapenade.


Na een aantal speeches moest ik wel even goed mijn best doen om de tijd in te halen om op het afgesproken tijdstip klaar te zijn. Na het applaus serveerde ik direct een kopje paprikasoep met Hollandse garnalen en kon ik meteen door met de bordjes uit te zetten voor de paté van slagerij Lejeune met wat salade en compote. Om de vegetariërs niet teleur te stellen die zich al hadden gemeld voor een glaasje meloen zonder ham, maakte ik snel een bordje salade met geitenkaas.


De vierde gang was één van mijn persoonlijke favorieten en ook bij de gasten vielen deze Marokkaanse viskoekjes met een komkommersalade met kaneel goed in de smaak.


Een hartig taartje met groenten volgde.


Wat kaas van boerderij De Leijedaeler met notenbrood en perenvijgenjam uit eigen keuken.


En tenslotte, precies op tijd, een glaasje met in sinaasappel en munt gemarineerde aardbeien met vanillehangop en cantuccinikruim.


dinsdag 23 maart 2010

Blije mensen

Heel veel mensen hebben vorige week genoten van deze kikkererwtensoep met koriander en chorizo. Sommigen kwamen mijn keuken in om een extra kop te halen!

Deze minitaartjes met spinazie en feta deden me denken aan de lente die voorzichtig is ingezet. Het groen van de spinazie dat hier en daar te zien is, lijkt op het gras dat buiten tussen de bruine bladeren omhoog schiet.

Naast de lunch maakte ik vorige week ook een succesvol avondmaal. Na een paar hapjes in de bar serveerde ik vanuit buffet en aan tafel enkele in de smaak vallende gerechten. Wat ben ik blij dat door de verbeterende temperatuur buiten deze gazpacho weer tot zijn recht komt.

Op het buffet deze tomatensalade met basilicum, rode ui en mozzarella, aardappelsalade met dille, maar ook een groene salade met gegrilde asperges en gedroogde tomaat, Serranoham, Manchego, tapenade en gemarineerde champignons.


De pittigzure noedelsalade met peultjes en kip deelden we uit in handige kartonnen doosjes.




Jammer dat ik geen foto had van de zeer geslaagde Marokkaanse viskoekjes met komkommersalade met kaneel, maar voor mij was het hoogtepunt toch wel deze bulgursalade met druiven en sumac met gepeperd rundvlees.

Mensen waren erg enthousiast, en dan is het toch wel het allerleukste!

zaterdag 13 maart 2010

720 bordjes en glaasjes......

Het was weer eens zover. Ik moest vandaag een weer veel te grote klus klaren. Naar aanleiding van een eerder feestje (voor 80 personen), werd ik nu gevraagd voor een feestje te cateren voor 100 gasten. Vorige week bleken dit er 120 te zijn geworden. En dat is toch niet niks! 6 gangen en zoet lekkers bij de koffie ging er in 5 uur tijd uit en dat is toch best aanpoten. Gelukkig had ik weer geweldige hulp in de keuken, en liep alles dus helemaal gesmeerd. De voorbereidingen in de afgelopen dagen gingen goed, en vandaag verliep alles wonderlijk relaxed. Hierbij een impressie van de middag/avond.
De ontvangst was met wortelcake met rozijnen, brownie met witte chocola en scones met clotted cream en eigengemaakte aardbeienjam.

Toen iedereen goed en wel aan een glas wijn zat, werd het zoet vervangen door brood, tapenade, olijven en nootjes.


Als eerste gang de intussen bekende boerenpaté met cranberrycompote. De aanwezige vegetariër kreeg gegrilde asperge en paprika met kappertjes en ingelegde citroen.


Als derde gang een nieuw gerecht van gerookte zalm, bietjes, dille en wodkaroom. (de tweede gang is helaas niet vereeuwigd, maar was een doperwtensoepje met Serranoham en munt)



Wederom een warm gerechtje in de vorm van een glaasje coq au vin met een muffin van rode ui. Hiep hiep hoera voor mijn oven nog maar eens een keer; in plaats van 24 muffins, kan ik nu 72 muffins tegelijkertijd bakken!



Een bordje met 3 kaassoorten van de Leyedaeler; Goolse zachte, bieslookkaas en geitenkaas, kletzenbrood en eigengemaakte perenvijgenjam.



En tenslotte een warme crumble met appel, peer, cranberry's, rozijnen en hazelnoten met vanillesaus.