Posts tonen met het label cateraars en koks te gast in mijn keuken. Alle posts tonen
Posts tonen met het label cateraars en koks te gast in mijn keuken. Alle posts tonen
donderdag 16 augustus 2012
Diner in de Regiekamer
De vakantie is voorbij en onze eerste werkactiviteit bestond uit een zilveren bruiloft. De gasten begonnen met een diner in de de Regiekamer verzorgd door Ad Rijnen van het Kookhuys.
dinsdag 10 juli 2012
Bruiloft in de zon
Zaterdag hadden we weer een bruiloft op een prachtige zomerse dag. De bruidstaart was, heel orginieel én lekker, appeltaart.
Na wat geborrel op het terras werd een uitgebreid 6-gangendiner geserveerd in de Leuvenzaal door het Kookhuys.
zondag 17 juni 2012
Walking dinner en nieuwe haring
Een afscheidsfeestje afgelopen vrijdag werd helemaal verzorgd door het Kookhuys, dus ook het uitgebreide taartenbuffet dat Ad Rijnen samenstelde bij zijn vaste bakkerij.
Hoogtepunt van de avond was echter het ter plekke kaken van de nieuwe haring door Ad. Nog een glaasje korenwijn erbij...
En dan gingen ze ook nog gedurende de avond bij de gasten langs met heerlijke amuses zoals deze zachtgegaarde rollade van zeetong en langoustine met zeeaster en romige raapsteeltjessaus.
Irish Coffee van dubbelgetrokken bouillon met een laagje truffelroom.
En rosé gebakken kalfshaas, gebraiseerde kalfswang met artiksjokbodem en een jus van rode puntpaprika.
maandag 28 mei 2012
Gouden bruiloft
50 jaar geleden was het dat onze eregasten van gisteren getrouwd zijn. Dat vierden ze bij ons met een lunch verzorgd door het Kookhuys in de Leuvenzaal en later met een borrel waarbij ook neven en nichten werden uitgenodigd op het terras.
De bloemen die we bij dit soort gelegenheden altijd aan de voordeurpost hangen heb ik dit keer (en de bruiloft vorige week ook) zelf verzorgd. Ik heb goed gekeken hoe Maddy en Hans dat altijd deden, want het ging me best goed af, eigenlijk.
Voor de 100 gasten die kwamen maakte ik eerst wat zoet voor de ontvangst.
Daarna ging met verschillende hapjes rond. Omdat het rond etenstijd was, maar ze geen buffet of iets dergelijks wilden, kozen we voor veel hapjes die ook nog eens net wat groter waren dan één hap.
Naast kleine quiches, worstenbroodjes, croque monsieurs, paprikasoepjes en glaasjes met gerookte zalm en komkommer, kwamen ook deze wraps met rosbief, mierikswortel en radijs langs en natuurlijk de welbekende huisgemaakte rundersaté met Surinaamse pindadip.
maandag 26 september 2011
Werk uit handen
Het waren maar weinig mensen waar Ad en Rob voor moesten koken, eigenlijk had ik het zelf moeten doen. Maar met alle drukte van de laatste tijd was ik ze erg dankbaar dat ze de moeite namen om het van me over te nemen.
De tarbot was heerlijk, maar het nagerecht met vijgen en frangipane was werkelijk goddelijk!
De tarbot was heerlijk, maar het nagerecht met vijgen en frangipane was werkelijk goddelijk!
maandag 12 september 2011
Hongerige bruiloftsgasten
Vrijdag kwam Gastronomie Mobiel met barbecue's, kookpotten, rookoven en oesterbar om de magen van onze bruiloftsgasten goed te vullen. Ze hadden hun handen er vol aan om de hongerige gasten die bij de barbecue stonden te dringen te voeden. Uiteraard was het weer een succes!
donderdag 25 augustus 2011
Tapas
Direct na een weekend weg volgde maandag alweer een condoleance. Dat is altijd een heel geregel, en wanneer je dan ook nog twee dagen weg bent en er een zondag tussen zit, blijft er maar weinig tijd over om alles te organiseren. De wensen van de familie waren ook behoorlijk specifiek en het verwachte aantal gasten vrij groot, het leek dus verstandig de catering deze keer uit handen te geven. Tapasbar Cabana uit Hilvarenbeek hielp ons geweldig uit de brand. Zij gaven op de valreep (ze gingen zelf dinsdag op vakantie!) perfect invulling aan de wens van de familie.
donderdag 11 augustus 2011
Weer eens iemand anders in mijn keuken
Vorige week hadden we weer eens een cateraar te gast in onze keuken. Het bruidspaar wilde graag zelf iemand meenemen en het was leuk om Zoë Bazuin in de keuken te hebben. Haar stijl deed me wel wat aan die van mijzelf denken. Ze maakte lekker licht eten met veel verse ingrediënten.
De ham in cola was ook geweldig, en heel snel op. Ik kon nog net een paar kleine stukjes van het bot bietsen.
De ham in cola was ook geweldig, en heel snel op. Ik kon nog net een paar kleine stukjes van het bot bietsen.
zaterdag 9 juli 2011
Heerlijk walking dinner
Het Kookhuys uit Hilvarenbeek kwam dinsdag een walking dinner bij ons verzorgen. Het was tot laat op de avond nog lekker buiten, dus dat er geen gedekte tafels waren kwam goed uit. Iedereen kon gaan en staan waar hij wilde. Het eten was als altijd fantastisch, zoals deze kalflende bijvoorbeeld die in een flinke portie geserveerd werd. Gelukkig bleef er nog wel wat voor ons over, dus mochten wij ook proeven van het menu!
Het nagerecht was een waar kunststukje met een cremeux van citroen, een klein romig citroentaartje, framboosjes en versgedraaid mintijs. Mmmmmmmmm
Het nagerecht was een waar kunststukje met een cremeux van citroen, een klein romig citroentaartje, framboosjes en versgedraaid mintijs. Mmmmmmmmm
zaterdag 25 juni 2011
Barbecue XXL
Het scheelde niet veel of we hadden donderdag een probleempje gehad. Voor een teamuitje op onze locatie werden verschillende activiteiten georganiseerd door Rocks 'n Rivers en als afsluiting zouden wij voor 130 personen een barbecue verzorgen. Helaas bleven de hele dag door buien onze gasten vervelen en dat maakt buitenactiviteiten en barbecuen wel iets minder aangenaam. Gelukkig hadden we de barbecue op het terras bij de Leuvenzaal gepland. Alle gasten konden bij regen prima binnen terecht terwijl de grote glazen deuren toch al het contact met buiten mogelijk hielden. Gelukkig was Ad Rijnen van het Kookhuys ook goed voorbereid en stond hij met zijn medewerkers ongestoord onder een parasol te grillen. De mooie Green Egg barbecue was speciaal voor de vegetariërs gereserveerd. Gelukkig scheen ook regelmatig de zon en was het alles bij elkaar een hele leuke barbecue. Tegen het einde kreeg ik ook nog van Ad een vol bord met eten. Een zeer geslaagde barbecue, kon ik toen ook met zekerheid zeggen!
Abonneren op:
Posts (Atom)









