Posts tonen met het label high tea. Alle posts tonen
Posts tonen met het label high tea. Alle posts tonen

zondag 27 september 2015

Zondagcafé


Onze zondagen zijn weer druk. Wandelaars, fietsers en kunstliefhebbers strijken neer bij de open haard en als het zonnetje schijnt op het terras onder de eerste vallende bladeren. De taarten zijn niet aan te slepen momenteel! Daarnaast houden mensen hun kleine feestjes tijdens ons zondagcafé. Vorige week serveerde ik voor zo'n feestje een lunch in verschillende kleine gangen. Ik serveerde onder andere gegrilde groenten met tahinidip.




En een stukje quiche Lorraine met een salade van witte kool en karwijzaad, en voor de vegetariërs met gegrilde paprika en geitenkaas.


De kabeljauw in wijnblad met tabouleh viel erg in de smaak bij de gasten, en was ook mijn persoonlijke favoriet tijdens deze lunch.


En toe wat heerlijke kaas van De Leyedaeler met eigengemaakte perenvijgenjam en notenbrood.


 En vandaag mocht ik weer vroeg uit de veren voor een lunch op etagères. Dat was geen straf met deze prachtige zonsopgang.


Om 11 uur stonden de taarten weer klaar.


En om 12.00 uur serveerde ik na een kopje soep een uitgebreide lunch met diverse sandwiches, appelmuffins recht uit de oven, scones met aardbeienbasilicumjam en room, brownies en kleine quiches.






maandag 11 juni 2012

High tea


Gisteren  maakte ik een high tea die bij ons gereserveerd werd. Twee etagères bereikten de tafel, één met zoete lekkernijen als aardbeientaartjes met vanille, brownies met witte chocola, bonbons en scones met room en huisgemaakte aardbeienjam met basilicum.


De andere etagère was gevuld met hartige hapjes zoals omeletrolletjes met gerookte zalm en mierikswortel, miniquiche Lorraine, kaassoesjes en sandwiches.

zondag 19 december 2010

High tea

 Gisteren kreeg ik weer eens een bijzonder verzoek. Ik ben dol op verzoekjes, want dat geeft de mogelijkheid weer eens wat anders te doen, zonder dat je dat anderen hoeft op te dringen, aangezien ze er gewoon zelf om gevraagd hebben. Nu was het dus een high tea. Gasten kwamen even na de lunch binnen voor verschillende workshops in het Museumcafé. Lekker warm bij de openhaard en door het raam uitzicht op de besneeuwde omgeving. Ik moet zeggen, de omstandigheden waren perfect.
Rond 3 uur serveerden we naast vele potjes thee etagères met lekkers. Sandwiches met gerookte zalm, mierikswortel en komkommer en pittige sandwichrol met rosbief, rucola en wortel.
Verder wortelcake met rozijnen, espressobrownie en scones met room en aardbeienjam met basilicum.