Weer lekker vegetarisch gegeten deze week met deze spaghetti met pompoen, rucola en parmezaan en zuurkool met paddestoelenstrudel.
zondag 18 december 2011
donderdag 15 december 2011
Op hoogte
Ik heb de laatste tijd regelmatig eten gepresenteerd op etageres. Vooral heel handig als je kleine tafels hebt die anders veel te vol staan.
Dit taartje met tropisch fruit is nieuw in mijn assortiment, maar gaat zeker vaker terugkomen en is een heerlijk alternatief voor een zomers aardbeientaartje.
Dit taartje met tropisch fruit is nieuw in mijn assortiment, maar gaat zeker vaker terugkomen en is een heerlijk alternatief voor een zomers aardbeientaartje.
woensdag 14 december 2011
Ook weer eens thuis in de keuken
Deze salade aten we op sinterklaasavond als voorgerecht. Eigenlijk had de rucola waterkers moeten zijn, maar de bietjes waren erg lekker!
Deze zuurkoolschotel blijft een favoriet.
En natuurlijk blijven we 2 keer per week vegetarisch eten. Deze wintercouscous uit Plenty was ontzettend lekker met pastinaak, wortel, pompoen en kikkererwten.
Deze zuurkoolschotel blijft een favoriet.
En natuurlijk blijven we 2 keer per week vegetarisch eten. Deze wintercouscous uit Plenty was ontzettend lekker met pastinaak, wortel, pompoen en kikkererwten.
dinsdag 13 december 2011
Varkens
In het kader van MEATing werd een tentoonstelling gehouden bij ons waar dit lieve varkentje een rol had. Een bijzonder project over dieren en eten. We hadden tweemaal een zondagkunst bij deze tentoonstelling. Ik had gelukkig genoeg inspiratie voor een hapje bij de koffie.
Ik maakte bij de opening deze varkenssnuitjes.
En op 4 december bij de sluiting van de tentoonstelling nog maar eens wat 'varkens'produkten.
Christiaan en ik zijn zelf ook dol op varkens en zijn bezig om ons terrein een paar varkens te laten wroeten. We zijn al op kennismakingsbezoek geweest bij de scharrelvarkens van den Elshorst.
Ik maakte bij de opening deze varkenssnuitjes.
En op 4 december bij de sluiting van de tentoonstelling nog maar eens wat 'varkens'produkten.
Christiaan en ik zijn zelf ook dol op varkens en zijn bezig om ons terrein een paar varkens te laten wroeten. We zijn al op kennismakingsbezoek geweest bij de scharrelvarkens van den Elshorst.
donderdag 8 december 2011
dinsdag 6 december 2011
Meze en hapjes
De inspiratie van Istanbul heeft zich al weer geuit in het maken van grote mezeplateaus. Leuk om te maken en een succes bij de gasten!
Deze glaasjes met bietjes, in wodka gemarineerde zalm en crème fraiche vielen ook in de smaak.
En een toastje doet het ook altijd goed.
Deze glaasjes met bietjes, in wodka gemarineerde zalm en crème fraiche vielen ook in de smaak.
En een toastje doet het ook altijd goed.
Kliekjes
Het is al weer even geleden dat wij een super duurzame kliekjesdag hadden. De dag ervoor aten we couscous met 7 groenten waar wat van over was gebleven, en voor de lunch bleef wat quichedeeg en ei-roomvulling over. De groenten werden een lekker hartig taartje en de couscous verwerkte ik tot een salade met wat overgebleven sperzieboontjes en granaatappelpitjes. Ook vond ik nog wat pijnboompitjes.
En tenslotte waren er nog wat bietjes over gebleven die nu een lekkere salade met wat munt werden.
En tenslotte waren er nog wat bietjes over gebleven die nu een lekkere salade met wat munt werden.
Abonneren op:
Posts (Atom)
