Even wat fotootjes tussendoor van iets dat we een maand geleden aten. De eerste dag dat de mosselen weer in de winkel lagen konden we ons al niet bedwingen en maakten meteen ons favoriete mosselgerecht, moules marinières. Ook aten we als vegetarische maaltijd eens deze penne met venkel, rucola en citroen. Allebei heel snel klaar en erg lekker.
Voor de laatste zondagkunst van deze zomer maakte ik kleine koekjes met chocola en cranberry's, geen nieuw experimenteel recept, maar wel altijd een favoriet.
dinsdag 9 augustus 2011
O zo veilig
Voor de algehele veiligheid van onszelf en onze gasten verdiepten wij ons weer eens in een cursus BHV (bedrijfshulpverlening). Na een ochtend Christiaan wakker te hebben geschud en in de stabiele zijligging gelegd te hebben en het reanimeren van een pop, mochten we 's middags aan de slag met het brandjes blussen. Christiaan legt nog even vast hoe kundig en koelbloedig ik een vlam in de pan onder controle breng. Dat kon ik natuurlijk al lang door de opzettelijke vlam in de pan van het flamberen. Gelukkig hebben we nog geen akelige dingen meegemaakt zoals brand of ernstig gewonden en gaat het brandalarm bij ons alleen maar omdat een dj zonodig een rookmachine moet gebruiken en zijn het alleen de pleisters die steeds opraken in de BHVkoffer.
maandag 8 augustus 2011
In de krant!
Voor wie het nog niet gezien had, plaats ik hierbij nog maar eens het artikel dat over mij geschreven is in het magazine van het Brabants Dagblad. Een beetje een loop krijg je ervan, want in het artikel wordt juist verwezen naar deze blog!
Eind juni werd dit artikel geplaatst waarvoor het interview al een tijd je eerder afgenomen werd. Een hele eer vond ik het dat er zomaar belangstellend geschreven werd over mijn kookpassie. Leuk ook dat zoveel mensen het artikel hadden gelezen en ook weer op mijn blog uitkwamen. Het was behoorlijk druk met bezoekers in die tijd!
Mirabellenpluk
Eindelijk weer eens wat bijwerken op deze blog waar ik de afgelopen tijd mee bezig ben geweest. Al verraadde mijn blog er niks van, ik heb niet stilgezeten in de keuken en ben het koken en lekker eten zeker niet uit de weg gegaan (alsof iemand dat zou denken!). Zoals in mijn vorige bericht al even genoemd vonden we een bosje met mirabellenbomen. Met vieren plukten we tassen vol die vervolgens terug in de keuken ontpit moesten worden en tot twee jamvarianten gemaakt werden.
De mirabellenappeljam heb ik al geproefd en is er fris. De mirabellenjam met specerijen heb ik nog niet geopend, maar die bewaar ik vooral voor het najaar wanneer die heel erg lekker moet zijn met huisgebakken honinggebak. Moet ik dus nog even een mooi recept voor vinden!
De mirabellenappeljam heb ik al geproefd en is er fris. De mirabellenjam met specerijen heb ik nog niet geopend, maar die bewaar ik vooral voor het najaar wanneer die heel erg lekker moet zijn met huisgebakken honinggebak. Moet ik dus nog even een mooi recept voor vinden!
Intussen wordt het al dringen voor de potten jam op mijn plank in het magazijn om aandacht. Ik heb al veel verschillende soorten gemaakt en ook de rabarbercello (een variant op limoncello, maar dan met rabarber) staat te rijpen op de plank.
woensdag 13 juli 2011
Lunch
Gisteren genoten we van een wandeling met het mooie weer. Onderweg plukten we kilo's mirabellen, kleine pruimpjes, die later op mijn blog zullen verschijnen. Om een mooie wandeling goed af te sluiten dook ik koel- en voorraadkast (die gek genoeg best leeg waren) in om een lunch te maken. Het werd een salade met geitenkaas met honing en notendressing en toe een flensje met mirabellen in wodka en vanilleijs.
dinsdag 12 juli 2011
Amandelbramentaart
Zondag stond ik bijna de hele dag in de keuken. Op de markt was allerlei goedgeprijsd fruit te koop en daar moest natuurlijk snel iets mee gedaan worden. Heel wat potten heb ik gevuld met jam. De bramen verwerkte ik onder andere in deze geweldige amandelbramentaart. Was het altijd maar bramentijd!
zaterdag 9 juli 2011
Anke is jarig!
Wij vieren vandaag dat mijn zusje jarig is! Ja, jammer genoeg was ze er niet bij, maar dat mag de intensiteit toch niet te veel drukken. Een driegangenmenu leek ons dus wel op z'n plaats met een familieklassieker als start. Een cocktail van Hollandse garnalen met mandarijntjes.
Daarna een klassieker van de echtgenoot van Anke, de saumon à l'oseille. We hebben echt genoten!
En tenslotte een Franse klassieker, clafoutis met kersen zoals beschreven door Julia Child.
Daarna een klassieker van de echtgenoot van Anke, de saumon à l'oseille. We hebben echt genoten!
En tenslotte een Franse klassieker, clafoutis met kersen zoals beschreven door Julia Child.
Abonneren op:
Posts (Atom)

