maandag 24 mei 2010
798
Pekingeend
Chinese kookworkshop: Aan het werk
Voor een klassiek gerecht, Gan bian si ji dou (roergebakken groene bonen) had je onderstaand zakje met ingemaakte groenten nodig. Ik dacht dat het handig zou zijn een foto te maken zodat ik het in Nederland ook kon vinden, maar intussen thuis ben ik er al achtergekomen dat dit hier niet te krijgen is. Das nou jammer...
Chinese kookworkshop; de inkoop
zondag 23 mei 2010
Uit eten met Amanda
woensdag 19 mei 2010
Jiankou Great Wall en een forellenkwekerij
Een vroeg, maar vooral uitgebreid, diner was dan ook wel op z'n plaats na zo'n prestatie.
Op de weg terug naar de stad kwamen we langs een forellenkwekerij waar we stopten voor het eten.
Het is elke keer weer leuk om je servies uit te pakken voor je gaat eten. Nee, het is niet nieuw, en wellicht ook wel niet schoon, maar mooi ingepakt is het in ieder geval wel.
Bij Chinees eten past misschien Chinese thee, maar beter nog Chinees bier. Dit bier is een fantastische dorstlesser, geserveerd in flessen van meer dan een halve liter, maar met maar zo'n 4% alcohol.
De afwas ophalen gaat in China heel wat anders dan bij ons. Wordt bij ons het gebruikte servies en bestek netjes opgehaald door een serveerster of ober die alles rustig en kundig op de handen draagt, in China wordt alles in bakken gepleurd die staan opgesteld en soms worden ze dan opgehaalde met een grote kar, zoals hieronder.
Naar het platteland
Abonneren op:
Posts (Atom)