zondag 31 januari 2010

Zondagkunst en opening van de KODAKzaal

Vandaag was naast zondagkunst en jaarlijkse nieuwjaarsreceptie extra feest vanwege de officiële opening van onze nieuwe trots. Deze citroenblokjes had ik al een tijd op het oog en ik zat vanochtend (om half 8!) wel even in stress of het wel helemaal ging lukken. Maar deze frisse vierkantjes, die veel lijken op cheesecake, waren een groot succes!
Als afsluiting van het zondagkunstprogramma en ter opening van de zaal was daar uiteraard champagne.


Bij de borrel nog wat crudité en ik was weer in de weer met dumplings.


Geen mul

Eigenlijk wilde ik gisteren mul eten, maar hoeveel keus er ook was op de markt, mul was er niet. Dus kwam ik weer aanzetten met zeebaars met verse laurier en citroen en een salade van rucola, grapefruit en venkel. Ook lekker.


donderdag 28 januari 2010

Oosters tintje (3)

De borrel was uiteraard ook in stijl met sushi en zelfgemaakte dumplings met spinazie en gember. Makkelijk in mijn nieuwe steamer!



Voor de organisatie die nog wat bleef evalueren maakte ik nog deze rundersaté met wortelgembersalade.





Oosters tintje (2)

Bij de lunch maakte ik een oosterse tonijnsalade met komkommer, wasabi en sesamzaad. Ook heb ik me al freubelend uitgeleefd op het maken van tafelkleedjes met jin yangtekens en Chinese karakters.


De organisatie zorgde voor warme handdoekjes na de lunch. Een goed idee!






Oosters tintje (1)

Vandaag werd een congres met een oosters thema gehouden. Je weet wel, Jin en Yang en zo. De vraag aan mij was om met het eten en de aankleding daarvan het thema door te zetten. Dus dat deed ik. Naast koffie kon er ook gekozen worden voor Chinese jasmijnthee.

En natuurlijk fortunecookies mochten niet ontbreken.





Overschot

Het is druk. Ik sta al dagen in de keuken en ben even niet toegekomen aan het maken van foto's. En eigenlijk was het wel veel, maar niet zo vaak nieuw wat ik kookte. Het ging allemaal wel goed, tot gisterenmiddag toen ik brownies ging bakken. Voor ik er erg in had maakte ik vier keer het recept in plaats van twee keer, en was er ook niets meer aan te doen. Nu zit ik dus met een groot overschot aan chocola
Om niet nog meer fouten te maken, pakte ik maar even de handleiding van mijn nieuwe oven erbij.

zaterdag 23 januari 2010

Belangrijk Bezoek

Op de valreep kregen we deze (drukke) week nog een bijeenkomst met Belangrijke Personen geboekt. Bij eerder bezoek van de organisatoren was de lunch goed bevallen, dus graag nog een keer hetzelfde concept. De grote overzichtsfoto kon helaas niet meer gemaakt worden, maar hierboven een beeld van hoe de mensen hun bord konden samenstellen. Ik had grote hilverspeltbroden belegd met boerenkaas, radijs en sla en met gerookte zalm, mascarpone, mierikswortel, dille, kappertjes en rode ui. Daarnaast had ik kleine broodjes met roompaté en in port gemarineerde vijgjes en tenslotte een wintersalade met veldsla, wortel, knolselderij en radicchio. Als nagerecht serveerde ik nog tiramisu.