zondag 22 november 2009
dinsdag 17 november 2009
Schnitzel
Dus daar ging ie dan vandaag, eindelijk verblijdde ik Christiaan eens met een schnitzel, uiteraard met gebakken aardappeltjes én schijfje citroen.
Meatless monday: gado gado
zaterdag 14 november 2009
Catering
Vandaag verzorgde ik de hapjes voor de feestelijke presentatie van het boek ter gelegenheid van het 200 jarig bestaan van de Andreas kerk in Hilvarenbeek. Voor ieder jaar werd ook een persoon verwacht, dus zo'n 200 en die zouden dan weer 4 hapjes krijgen, oftewel, -even rekenen-, dat waren 800 hapjes die ik hier achterin de auto vervoerde. Sorry, geen close upfoto's, maar het waren sushi met Japanse tonijnmayonaise en komkommer, met amandel gevulde dadels in krokant spek, rolletjes van gerookte zalm, mascarpone en tuinkruiden op roggebrood en crostini met gorgonzola en appel.Linguine vongole
Al moest ik vandaag 800 hapjes maken voor een cateringklusje, maakte ik toch even tijd om naar de markt te gaan. Voordat we overvallen werden door een verschrikkelijke hoosbui (ik kreeg spontaan zin in chocolademelk, die reclame van dat ene merk werkt stiekem toch wel goed), gingen we uiteraard langs bij de onlangs vernieuwde viskraam. Ik heb een vermoeden wat ze bedoelen met 'if it swims we have it!', maar ik twijfel toch aan de correctheid van dit gebruik van de Engelse taal. Anke, Frans; wat vinden jullie ervan?
Op de markt eindelijk de schelpjes gekocht die ik al zo vaak zag liggen om deze linguine vongole te maken. Niet zo snel gemaakt, maar wel heel erg de moeite waard. De saus is gemaakt van onder andere knoflook, peterselie, witte wijn (ik deed het op de Keith Floydwijze; een halve fles in het eten, een halve fles in de kok!) en room. Het resultaat was echt onovertroffen. Ik geloof dat ik echt een groot liefhebber ben van dit soort 'echte' sauzen; wijn, kruiden, groenten en room worden tot zo'n mooi geheel gemaakt waarin alle smaken een toon vormen die allemaal even subtiel tot hun recht komen. Zo'n basis met van die heerlijke verse schelpjes (en vooral ook niet te weinig, zoals je het vaak in restaurants krijgt!) is echt een feest voor mij, mijn avond kan niet meer stuk!
Streekproducten
Een salade en kleine hartige taartjes met paddestoelen (niet op de foto) maakten het buffet compleet om vervolgens nog net genoeg plaats te laten voor een nagerechtje van herfstfruit met room met een vleugje schrobbelèr.
meatless monday
Abonneren op:
Posts (Atom)