maandag 27 juli 2009

Catering (2)

Hierboven: couscoussalade met feta en pastasalade met mozzarella, tomaat en basilicum.
Onder: Aardappelsalade met kappertjes en dille en salade met ceasardressing.

Deze heerlijke ham werd niet door mij gemaakt, maar mag hier niet ontbreken.



Als nagerecht hadden we nog watermeloen en gegrilde ananas gemarineerd in sinaasappellikeur.








Catering (1)

Eigenlijk kook ik alleen op eigen locatie, maar dit weekend maakte ik een uitzondering voor hele goede vrienden die een verrassingsfeestje gaven en me vroegen voor het eten te zorgen. Na een dag in de keuken kon zaterdagochtend alles, een beetje geïmproviseerd met de middelen die ik had, in de auto gezet worden voor een tocht naar Beuningen.
Alles kwam heelhuids aan en om 4 uur, -gelukkig ging de aanhoudende wind iets liggen-, konden de gasten ontvangen worden met koffie en aardbeien met chocola en vanillesoesjes.


Bij een glaasje bubbels passen deze rolletjes van gerookte zalm en verse kruiden fantastisch.




dinsdag 21 juli 2009

Waaghalserij in de keuken

Gisteren verzorgde ik weer een diner, uiteraard met Normandische kip, we zijn er nog niet op uitgekeken. Christiaan legde vast hoe ik als een echte waaghals de kip flambeer. Bij gebrek aan een passende deksel om te voorkomen dat de vlammen de afzuigkap ingaan, gebruik andere voorwerpen die groot genoeg zijn en in de buurt

Verder maakte ik als voorgerecht een zomerse salade met avocado, rivierkreeftjes en een yoghurtlimoendressing,
en toe perzikentaartjes met ijs.




Blueberrymuffins

De zomer biedt allerlei mogelijkheden voor de vulling van mijn muffins. Gisteren waren eindelijk de bosbessen betaalbaar en maakte ik deze blueberrymuffins.

Heel veel sushi en champagne!

Vrijdag vierden we alvast een beetje vakantie met een fles champagne en een grote schaal sushi op de bank. Heel handig als je zelf sushi kunt maken en je door kan eten tot je barst en niet zo'n peperduur piepklein bakje hoeft te kopen waar maar 6 stuks inzitten!

Baskische kip


Op een mooie zomeravond vorige week aten we lekker buiten deze Baskische kip met heel veel paprika, ham en witte wijn.

dinsdag 14 juli 2009

Topproducten op ons bord!

Zaterdag kochten we op de markt een stuk zalm dat we rookten en aten met een tuinkruidensaus, vers gedopte doperwtjes en Opperdoezer Ronde. Mmmmm...