zondag 27 september 2015

Zondagcafé


Onze zondagen zijn weer druk. Wandelaars, fietsers en kunstliefhebbers strijken neer bij de open haard en als het zonnetje schijnt op het terras onder de eerste vallende bladeren. De taarten zijn niet aan te slepen momenteel! Daarnaast houden mensen hun kleine feestjes tijdens ons zondagcafé. Vorige week serveerde ik voor zo'n feestje een lunch in verschillende kleine gangen. Ik serveerde onder andere gegrilde groenten met tahinidip.




En een stukje quiche Lorraine met een salade van witte kool en karwijzaad, en voor de vegetariërs met gegrilde paprika en geitenkaas.


De kabeljauw in wijnblad met tabouleh viel erg in de smaak bij de gasten, en was ook mijn persoonlijke favoriet tijdens deze lunch.


En toe wat heerlijke kaas van De Leyedaeler met eigengemaakte perenvijgenjam en notenbrood.


 En vandaag mocht ik weer vroeg uit de veren voor een lunch op etagères. Dat was geen straf met deze prachtige zonsopgang.


Om 11 uur stonden de taarten weer klaar.


En om 12.00 uur serveerde ik na een kopje soep een uitgebreide lunch met diverse sandwiches, appelmuffins recht uit de oven, scones met aardbeienbasilicumjam en room, brownies en kleine quiches.






woensdag 8 juli 2015

Zomersalade


Vandaag maakte ik ondanks de regen een zomerse salade met tomaten, avocado, citroendressing en een gepocheerd ei op zuurdesemtoast. De eetbare viooltjes die ik deze zomer heb staan doen het zo goed dat ik een handvol kon plukken om over de salade te strooien.

Paradijs


Soms heb je het geluk een heel goed plekje te hebben tijdens een aanhoudende hittegolf! Na een plons in het water was de barbecue warm en konden alle salades op tafel.

 Ik maakte labneh met groene kruiden en walnoten.


Gegrilde aubergine gevuld met feta, rode peper en munt.
 

Watermeloen met komkommer, limoen en rode peper.


Couscoussalade met abrikozen en blauwe bessen.
 

Tomatensalade met mozzarella en basilicum.
 

En altijd het hoogtepunt van de barbecue; sardientjes!



Trouwen in Hilvaria Studio's


Een kleine impressie van de bruiloften die wij hebben verzorgd dit voorjaar. 
Met mooie lange gedekte tafels.



Trouwceremonies
 

En zomerse barbecues
 


En lekkere hapjes uit eigen keuken
 

zaterdag 27 juni 2015

Saladebuffet

 

Een buffetje met heerlijk verse salades.
 Tomatensalade met rode ui en basilicum, couscoussalade met abrikozen, druiven, groene kruiden en venkelzaad, pastasalade met dragonpesto en gegrilde courgette en een caesardressing met avocado.


 


En op de bar tenslotte huisgemaakte gembercitroenlimonade op de tap!


Bootje varen op de Biesbosch met goedgevulde koelbox






Een paar weken terug gingen we met vrienden bootje varen in de Biesbosch. Het was een stralende, bloedhete dag, dus de het water was een goede plek om te zijn.


Zij regelden het bootje, wij de picknick, natuurlijk.

 





woensdag 24 juni 2015

Paar dagen Kreta


We doen even net alsof ik nooit meer hoef te werken en continu op vakantie ben! Nadat de vorige trip behoorlijk in het water was gevallen en al het harde werken dit jaar niet altijd voldoende ruimte tot ontspanning biedt, vulde ik een gat in de agenda met een kleine vakantie naar Kreta. In april is Marcella hier naartoe verhuisd om samen met haar vriend in het hotel van zijn ouders te gaan werken en ik was benieuwd waar ze terecht gekomen was. Dus stapte ik in het vliegtuig voor een paar dagen in de zon. Na een avondmaaltijd om half 1 's nachts bleek ik de volgende dag toch weer zin te hebben in een lunch, gelukkig.


 En samen met Marcella had ik een gezellige lunch in Heraklion met favabonen, gevulde aubergines en natuurlijk Griekse salade. Na zo'n uitgebreide lunch met witte wijn en raki is het tijd voor een siësta en de rest van de dag kwam ik niet veel verder dan het zwembad.


De volgende dag was het dus tijd om nog wat Griekse cultuur op te snuiven. Marcella was druk aan het werk terwijl ik de bus weer naar Heraklion nam en de haven, Venetiaanse vestingsmuur en hier en daar wat potten en oude scherven bekeek.

's Avonds werd het eten afgesloten met echte Griekse yoghurt met honing en noten. Goed om de eetbingo mee af te kunnen strepen!


En toen brak alweer de laatste dag van mijn verblijf aan, maar meteen ook de mooiste! Met Marcella, haar vriend Stavros en nog een vriend van hem reden we dwars over het eiland naar de zuidkust naar een klein strandje met een geweldige taverne.