Mmmmm... Zo hard gewerkt de afgelopen dagen... We beloonden onszelf met oesters, een Luxemburgse mousserende wijn en groene viscurry. Daar knapt een mens van op!
maandag 12 september 2011
Hongerige bruiloftsgasten
Vrijdag kwam Gastronomie Mobiel met barbecue's, kookpotten, rookoven en oesterbar om de magen van onze bruiloftsgasten goed te vullen. Ze hadden hun handen er vol aan om de hongerige gasten die bij de barbecue stonden te dringen te voeden. Uiteraard was het weer een succes!
zondag 11 september 2011
De bijna vergeten zoute koekjes
Vrijdag werd een boekpresentatie gehouden op onze locatie. Christiaan had het goede idee om in de Leuvenzaal een soort van salon in te richten met stoelen en tafeltjes zodat ook tijdens de presentatie mensen een drankje konden drinken. Ik zorgde dat er naast een bloemetje en kaarsje ook wat olijven, nootjes en tapenade met brood op tafel stonden. Tot mijn schrik las ik bij mijn laatste check van het door ons gestuurde voorstel een uur voor aanvang dat ik ook zoute koekjes zou serveren. Die had ik echter helemaal niet in huis! Snel haalde ik bladerdeeg uit de diepvries en maakte zelf verschillende koekjes met sesam-paprika, parmezaan-karwij en nigellazaad. Pffff, nog net op tijd waren ze klaar!
vrijdag 9 september 2011
Zomer?!
Vorige week donderdag leek het ineens wel zomer in Nederland! We maakten van de gelegenheid gebruik en aten lekker zomers buiten. Tussen de middag een salade met gerookte zalm en dille-yoghurtdressing (dingen die we nog in de koelkast hadden liggen).
's Avonds maakten we de barbecue aan en grilden allereerst wat paprika's voor een salade met feta en ingelegde citroen en later voor wat worstjes en saté.
's Avonds maakten we de barbecue aan en grilden allereerst wat paprika's voor een salade met feta en ingelegde citroen en later voor wat worstjes en saté.
donderdag 8 september 2011
Werklunch
Vorige week verzorgden wij een werklunch. Tussen het vergaderen en presenteren door mochten wij steeds stilletjes het eten serveren. Omdat een exact tijdstip voor serveren zich niet altijd laat voorspellen en we maar met z'n tweeën waren, koos ik voor niet te ingewikkelde en goed voor te bereiden gerechten. Vooraf maakte ik een wortelsoep met mierikswortelroom, korianderolie en gerookte paling.
Als hoofdgerecht een lekkere salade Niçoise met gegrilde tonijn. Als nagerecht serveerde ik een warme bramen-amandeltaart.
Als hoofdgerecht een lekkere salade Niçoise met gegrilde tonijn. Als nagerecht serveerde ik een warme bramen-amandeltaart.
dinsdag 6 september 2011
Heel veel jam
Ik mocht weer aan de bak! Vrienden kwamen terug van een geslaagde fruitpluksessie en dachten gelukkig aan mij. Mijn ouders kwamen ook nog met peren uit eigen tuin, dus mijn keuken is getransformeerd tot jammakerij! Nu dus beschikbaar: Bramen-appeljam, pruimenjam en peren-vijgenjam.
In plaats van een bruidstaart
Anderhalve week geleden verzorgden wij een bruiloft. De locatie werd versierd en ik verzorgde deze keer de versnaperingen voor en na de ceremonie die in de Leuvenzaal gehouden werd.
We ontvingen de gasten voor de trouwplechtigheid met koffie en verschillende soorten sandwiches zodat wie een eindje moest rijden niet met een knorrende maag naar het ja-woord zou luisteren.
Na de plechtigheid werd getoast op het bruidspaar en dit keer was er geen bruidstaart, maar kleine door mij gemaakte taartjes die uit de hand gegeten konden worden.
De brownies met witte chocola, citroenblokjes en aardbeientaartjes vielen enorm goed in de smaak en ik kreeg verschillende complimenten!
We ontvingen de gasten voor de trouwplechtigheid met koffie en verschillende soorten sandwiches zodat wie een eindje moest rijden niet met een knorrende maag naar het ja-woord zou luisteren.
Na de plechtigheid werd getoast op het bruidspaar en dit keer was er geen bruidstaart, maar kleine door mij gemaakte taartjes die uit de hand gegeten konden worden.
De brownies met witte chocola, citroenblokjes en aardbeientaartjes vielen enorm goed in de smaak en ik kreeg verschillende complimenten!
Abonneren op:
Posts (Atom)